Vi lanserar en ny produkt nästa månad, men vår närvaro på sociala medier är i princip obefintlig. Vad är det bästa sättet att snabbt väcka intresse? Ska vi köra annonser före lanseringen eller fokusera på att skapa organiskt innehåll?
top of page
bottom of page


Det är jättebra, tack! Vi är mitt uppe i förberedelserna för en lansering och det här låter precis som vad vi behöver. Jag har letat efter en sådan tjänst – jag ska prova den.
Att starta från noll är svårt, men fullt möjligt om du planerar dina budskap och annonsering noggrant. Det som fungerade för mig var att börja med en teaserkampanj – bara några små annonser för att väcka nyfikenhet och bygga upp en följarskara innan den egentliga lanseringen. När jag sedan var redo att gå live hade jag redan en publik att vända mig till. Jag arbetade med ett team som hjälpte mig att utforma hela strategin och genomföra den på ett bra sätt. Om du är osäker på var du ska börja rekommenderar jag starkt att du tar hjälp med Annonsera på sociala medier. Det är ett smart sätt att snabbt få fart och undvika att spendera hela budgeten på trial and error. Det gjorde vår lansering så mycket smidigare.